Mn | Mangan


Koncentrace manganu se v jednotlivých potravinách velmi liší, nejvíce ho nalezneme v obilí, rýži, oříšcích a některých čajích. V lidském těle hraje významnou roli jako kofaktor některých enzymových systémů. V současné době není doporučený denní příjem manganu stanoven, nicméně US National Research Council odhaduje bezpečný a dostatečný příjem pro dospělého člověka mezi 2 a 5 mg na den, EFSA dokonce 1 až 10 mg manganu na den.

Mangan přispívá k:

  • normálnímu energetickému metabolismu
  • udržení normálního stavu kostí
  • normální tvorbě pojivových tkání
  • ochraně buněk před oxidativním stresem.

‍Přesné informace o obsahu manganu v ManaPowder Origin najdete zde. Informace o obsahu manganu u ManaDrink Origin naleznete zde.

Mana je nutričně kompletní jídlo. Užijte si Manu jako součást pestré a vyvážené stravy a zdravého životního stylu.

Zdroj:

Tolerable upper intake levels for vitamins and minerals, Scientific Commettee on Food, Scientific Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies, EFSA 2006. Online: https://www.efsa.europa.eu/sites/default/files/efsa_rep/blobserver_assets/ndatolerableuil.pdf

Klinické studie:

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.2903/j.efsa.2010.1808/epdf